commercial cleaning broward
Domov Potepanja  transport motorhome 01 avtokampi.si  Zadnja sprememba na strani: 09.05.2017 12:22

prejšnji dan  2. dan - sobota, 18.7.2015  naslednji dan

Stari Hrast (Srbija) Niš - Pirot - Dimitrovgrad - Sofija (Bolgarija) 300 km

1. dan petek 17.7.2015 2. dan sobota 18.7.2015 3. dan nedelja 19.7.2015 4. dan ponedeljek 20.7.2015 5. dan torek 21.7.2015
6. dan sreda 22.7.2015 7. dan četrtek 23.7.2015 8. dan petek 24.7.2015 9. dan sobota 25.7.2015 10. dan nedelja 26.7.2015
11. dan ponedeljek 27.7.2015 12. dan torek 28.7.2015 13. dan sreda 29.7.2015 14. dan četrtek 30.7.2015 15. dan petek 31.7.2015
16. dan sobota 1.8.2015 17. dan nedelja 2.8.2015 18. dan ponedeljek 3.8.2015 19. dan torek 4.8.2015 20. dan sreda 5.8.2015
21. dan četrtek 6.8.2015 22. dan petek 7.8.2015 23. dan sobota 8.8.2015 24. dan nedelja 9.8.2015
Danes nadaljujeva proti Bolgariji, vmes se nama je porodila ideja, da najdeva primerno parkirišče v Sofiji in si ogledava center ter po možnosti prespiva in nadaljujeva naprej jutri. Pa pojdimo od začetka... ali bo Sharky sploh vžgal..., sva namreč pri Starem Hrastu... in tu so če ne drugega, "mračne sile"...
Dobro jutro iz Srbije, na parkirišču oz. kar za Motelom na travi sta se utaborile dve posadki v senčki..., seveda SLO registracije. Kasneje sem videl da ni bil razlog senca, saj sta obe posadki takoj po šesti zjutraj nadaljevali pot, razlog je bila bližina elektro vtičnice pri šeficah sekretaricah, ki budno posmatrajo okolico in te zjutraj pozdravijo v stilu "dobro jutro, vi ste naši gosti, sem videla, da ste stopili iz belega kombija"...
Ampak drama mora biti, če sva mi2 v bližini, se pač nekaj mora zgoditi ali prej ali pozneje..., padel je hrast... O tem poroča tudi srbska štampa.

Med 600 in 700 let star hrast je tu stal še maja meseca, ko sva tu prisilno kampirala, zdaj fant leži na tleh. Listje je še zeleno in kot da bi se podrl ponoči... hmhm, res mračne sile...

Berem novice na http://www.telegraf.rs/:

Od 1967. godine tu se nalazi i motel “Stari hrast” koji je dobio naziv po tradicionalnom hrastu. Kako smo saznali, hrast je jedan od najstarijih u Srbiji, smatra se da je star između 600-700 godina. Za njega se vezuje i legende iz Prvog srpskog ustanka. Naime na mestu gde je bio stari hrast Karađorđe je navodno okupljao ustanike, držao tajne sastanke, i pripremao narod za bune.

Hrast se nije srušio odjednom. 2001. godine otcepila se leva strana stabla, 2003. i desna posle čega je vegetirao jednim ogrankom.

Gradske vlasti tokom godina nisu izvršile neophodnu sanaciju, i deo tradicije se potpuno urušio. Kako su nam rekli iz motela “Stari hrast” gradska uprava će pokušati da sanira štetu i istakli su da njihov restoran koji tu postoji godinama nije isti bez tog hrasta.

Za njih hrast nije samo obično drvo, već nešto čime se ponose i svima rado pokazuju, a to pokazuje i činjenica da sam restoran nosi ime po samom hrastu. Imajući u vidu da hrastu treba 150 godina da poraste, trebalo bi razmisliti o njihovom održavanju ubuduće.

vir: http://www.telegraf.rs/

Hrast je torej padel pred petimi dnevi, Sharky pa je lepo vžgal in nadaljujeva proti Nišu in nato levo v Bolgarijo, današnji cilj je Sofija in Burgas oz. obala Črnega morja. Razen če ne pride kaj vmes in verjetno tudi bo...
Tudi tokrat se ustaviva na avtocestnem počivališču na odcepu za Aleksinac z restavracijo Istanbul, kjer imajo FREE WI-FI.

GPS: 43.529412, 21.707348

Plačava še zadnjo cestnino in se mimo zapuščenega motela NAIS zapeljeva proti Nišu. Kdor se vozi s 3 in več metrov visokim nadstreškom nad šoferjem naj bo pozoren na cestninskih postajah. Zakaj? Senzorji zaznajo višino avtodoma, ki je visok kot tovornjak in te avtomatsko uvrstijo v 3. razred med tovornjake. Posebej na cestnini pri Nišu in tudi Leskovcu pa kondukter rad zanemari popravek in ga je treba vedno opozarjat. Lani se je NAŠA z enim kmal stepla...
Vožnja skozi Niševačko klisuro proti Pirotu in naprej proti Dimitrovgradu je posebno doživetje. Končno spet malo raznolikosti in ne le enolična avtocesta, po kateri sva se pripeljala od Novega mesta v Sloveniji do zaključka avtoceste pri Nišu v Srbiji, to pa je približno 750 km. Mejo z Bolgarijo prestopiva brez težav v nekaj minutah. Še vedno so smešni s temi odpirajočimi se rampami pred praznimi dezinfekcijskimi bazenčki. Spuščajo enega po enega...
Takoj za mejo v Bolgariji stoji še en šalter, kjer uradno prodajajo vinjete, kupiva tedensko za 5 EUR. Če me spomin ne vara, me je lani tu vrgel na "šajbo" en voluhar, ki mi je na desni strani malo za mejo na črno prodal vinjeto za 7 EUR in najbrž še ponarejeno. Proti takorekoč bližnji Sofiji voziva ob obdelanih poljih, večinoma sončnic.
V Sofiji zavijem desno po obvoznici in se najprej ustaviva v Bauhausu, saj sem doma pozabil gasilni aparat, ki je vsaj v Turčiji obvezna oprema, poleg rezervnih očal itd... in seveda dveh trikotnikov, tudi tega sem pozabil vzeti iz beemweja... Mimogrede sem trikotnik naročil Janezu, ki prihaja v Istanbul čez teden dni. Naj me nekdo spomni, da mu ga potem vrnem. Po Bolgariji se vozi še kar nekaj vozil iz prejšnjega tisočletja. Tole je LADA na osnovi Fiata 125.
Zapeljeva v Sofijo in ko se voziva mimo nobel hotela Hilton vidim na parkirišču dve prikolici, zapeljem do recepcije in ugotovim, da je pred hotelom ločeno ograjeno in varovano parkirišče, kjer že biva model s prikolico.

Na šalterju ločenega parkirišča naju sprejme gospa ki pove, da stane parkirišče preko noči 24 LEV-ov, kar znese okoli 12 EUR. Vzameva ponujeno opcijo in se namestiva na sredino na pol praznega parkirišča.

GPS: 42.681614, 23.318421

No lepa reč in to streljaj od centra mesta. Poleg tega je takoj za ograjo MC'DONALDS. Poznam fanta, ki je navdušen nad mrzlim krompirjem, s katerim futra svoj podmladek... O imenih zdaj ne bi, ga pa itak vsi poznate, hehe...
Oprtava nahrbtnike in gas v mesto kar peš... Super, to mi delej. Nekje sem prebral, da je Sarajevo enkratna destinacija zaradi mestnega kampa. Ma ajde, kak mestni kamp, če je 13 km oddaljen od Baščaršije... Ampak je vseeno lušno it s tramvajem v mesto na čevape...
Največja znamenitost Sofije je tale katedrala Aleksander Nevsky. Tole še preverjam... oz. me tudi ne zanima več.
SOFIJA HOTEL BALKAN. Mislim da je to Univerza.
Sofija je glavno in tudi največje mesto v Bolgariji. Še vedno dokaj neznana destinacija za turiste in popotnike. Po večini je glavna destinacija v Bolgariji za turiste obala Črnega morja in pa smučarska središča. Sofija je ponavadi le vmesna ogledna točka za turiste. Sofija je mlado in dinamično mesto. Počasi postaja prava evropska prestolnica. Sofija je izredno kulturno in zgodovinsko bogato mesto. Prav tako pa je že zelo novodobno saj ima veliko nakupovalnih centrov, hotelov za vse apetite turistov, moderne restavracije, najboljše nočne bare v državi in športne objekte.

Vir: http://wiki.potnik.si/Sofija

Naslednje 3 slike povedo, da je marsikaj možno, škoda da se zaradi tega na Balkanu vedno stepejo...

Grand HOTEL BOLGARIJA.
Katoliška cerkev. Pravoslavna cerkev.
Džamija v Sofiji.
Ena od fontan, tale je za Džamijo. Menda je Sofija podobna Ljubljani, morda, morda, le da je večja in je temu sorazmerno več videti, bi rekel...
Naletiva tudi na poročni obred poleg Hrama Svete Sofije.
Po Sofiji vozijo prave trole (busi na elektriko) in tudi tramvaj, nekateri pa se vozijo kar na rudi zadaj, to sem nazadnje videl v Sarajevu... Popoldne si privoščiva nekaj tradicionalnega na peš promenadi v centru Sofije. Vesna previdno naroči rižoto, da si ne bi nakopala kakih težav že prve dni dopusta, jaz veselo naročim tradicionalno, nekaj iz jagnjetine s krompirčkom in zelenjavo, super in okusno...
Zvečer še posedava s kozarčkom Briškega Šardoneja pred avtodomom oz. Hotelom HILTON in opazujeva mesto in čez kako urco vseeno skočim v MCDONALDS po dva MCWRAP-a.

Odločitev, da ostaneva za eno noč v Sofiji se je izkazala za super potezo. Parkiranje v centru pa sploh. Ponoči se je tudi lepo ohladilo in spanje je bilo kljub mestnemu vrvežu dokaj mirno. Tudi WI-FI sem ujel, ne vem točno kateri ponudnik je, vendar je geslo marsikje klasika, torej: 12345678