Domov Potepanja       Zadnja sprememba na strani: 17.08.2014 21:24
 1. dan - PETEK, 8.8.2014 (KOČEVJE - SL.BROD - SARAJEVO) Naslednji dan
1. dan petek 8.8.2014 2. dan sobota 9.8.2014 3. dan nedelja 10.8.2014 4. dan ponedeljek 11.8.2014 5. dan torek 12.8.2014
6. dan sreda 13.8.2014 7. dan četrtek 14.8.2014 8. dan petek 15.8.2014 9. dan sobota 16.8.2014 10. dan nedelja 17.8.2014
Bliža se praznični petek in le 4 dni dopusta si vzameva za deset dnevno potepanje. Tokrat morda bolj na "izi" rečeva, ne predaleč ampak že prvi dan sva natolkla 560 km od Kočevja prek Vinice, mimo Zagreba, Slavonskega Broda, Doboja in Zenice do Sarajeva...

Dan pred odhodom v Bosno in Dalmacijo naju s polno skledo lisičk obiščeta naša dva gobarja, ki dnevno prepešačita pol Roga. Polhov letos ne bo kot pravita, bukev nima hrane. Nekaj je lešnikov, vendar premalo, da bi se polhi na veliko razmnoževali. Tokrat ima Jože v roki kapitalsko nečrvivo lisičko, težko skoraj kilogram. Na petkovo popoldne se spraviva proti jugu. Napovedan je zadnji lep sončen in topel vikend in treba ga je izkoristiti. Predvsem je lepo vreme težko ujeti na celini, na morju se že najde kaka zaplata jasnine, tudi ko v notranjosti dežuje.

Torej za en dan greva v Sarajevo in tudi na najbolj črnogledi napovedi kaže, da bo sobota lepa, v nedeljo pa se premakneva prek Mostarja na obalo.

Tokrat potujeva prek Vinice in pri Bosiljevem vstopiva na avtocesto proti Zagrebu. Ta kos avtoceste še nisva prevozila v tej smeri in prav rad bi videl kako izgleda tako opevano Lučko, to je zadnja cestninska postaja pred Zagrebom, kjer se menda ob vikendih delajo kilometrski zastoji. In res sva padla v zastoj ampak če bi mi kdo povedal, naj se držim desno"naplatne" rampe za bančne kartice, bi bil v dveh minutah skozi, tako pa sva čakala dobrih 45 minut v trikilometrskem zastoju. Pa sem pred odhodom vprašal sodelavko Olgo, ki je rodom iz teh krajev, kak je režim v Lučkem in kako se ona pelje k sestri "profesorici" v Zagreb, pa mi žal ni vedela povedati ali pa si je mislila, kar zaglavi se, kaj pa rineš tja, hehe...

Zdaj sem se spomnil, ko sem peljal po avtocesti mimo Karlovca je nasproti pripeljal znan avtodom, po modelu in nalepkah pa sem prepričan, da je bil Gregor z Zasavja. Torej Gregor javi ali si na morju, (kasneje mi je Gregor prek fejsa sporočil, da me je tudi on opazil, vendar me ni mogel poklicati in opozoriti na zastoj, saj ni imel moje GSM številke).

Torej, kdor želi hitro mimo Lučkega, naj plača s katerokoli bančno kartico in v ta namen se je treba že več km pred plačilno rampo za gotovino držati po desnih pasovih, ki se ločijo od levih. Na plačilni rampi za kartice, kot sva videla prek ograje, dejansko ni bilo nobene kolone, vendar tja ni bilo več možno zapeljat, midva pa sva ta čas že videla v daljavi več kilometrski zastoj. Tudi HAK je poročal o koloni dolgi 3 km in vmes so enkrat celo omenili, da pri negotovinskem plačevanju ni gneče.

"Šta je, tu je" in tu je seveda vrhunec turistične sezone, pa še vikend. Ampak kdo bi si mislil, da bodo težave z gnečo tudi na vstopu v BiH. Ko sem poklical HAK, mi je gospa Irena Belamarić lepo povedala, da je na Gradiški veliko prometa, v Slavonskem Brodu pa ne. Ampak bil sem že brez goriva (beri: v BiH je po 1,19 EUR) in zapeljal sem na izvoz Okučani in nabasal na 4 km kolono pred mejnim prehodom Gradiška. Kolona pa se ni niti premikala in ljudje so hodili okoli stoječih vozil. Po minuti stanja v koloni sem obrnil in zapeljal nazaj na avtocesto proti Slavonskem Brodu. Vmes sem spraznil v rezervoar še rezervno kantico goriva in brez težav zapeljal v Slavonski Brod in prek meje v Bosanski Brod.
Ta pot je nekaj daljša, pa saj sva namlatila tudi zaradi poti prek Vinice in Karlovca nekaj dodatnih kilometrov. Vendar tu še nisva prestopala meje in lepo se je bilo zapeljati prek velikega Savskega mostu v BiH. Takoj po prestopu brez težav, le zeleno karto je treba še vedno kazati, nas pozdravi še jasno obeležje, da se nahajamo v Republiki Srbski.
Od meje vozim še dobrih 30 km, saj sem ob vstopu v BiH videl reklamo za Petrolovo črpalko. In res sem jo našel, natočil 85 litrov v povsem presušen rezervoar in še 10 litrov v kantico. Za 95 l. goriva mi je NLB s kartice potegnil 113 EUR, Torej EURODIESEL je tu po 1,19 EUR. To sicer ni malo denarja ampak če se prav spomnim sem nazadnje točil gorivo v Pakoštanih konec julija. V Doboju spraznim še bankomat in nekaj km naprej se ustavim pred nama znano restavracijo Dallas ob reki Bosni.
Tokrat voziva proti Sarajevu po glavni magistrali ob reki Bosni in tu je množica restavracij, vendar je pred Dallasom največ avtomobilov in tudi tovornjakarjev. Zato se ponovno, kot pred leti, izkaže lokacija za dobro izbiro. Privoščila sva si telečjo čorbico, jaz raje čobanac in eno mešano meso na žaru. Čevapi so bili tako sočni in okusni, da sem malo začel dvomiti o tem, ali so Sarajevski res najboljši. No, to bova videla jutri.
Plačala sva dobrih 20 EUR (41 KM) in najbolje bi bilo, če bi tu pri Dallasu tudi prenočila in zjutraj odrinila proti Sarajevu, do koder naju je ločevalo še 130 km, vendar sva se odločila za nočni skok in pred Sarajevom zgrešila odcep za center mesta. Peljala sva se tako še nekaj km v smeri Mostarja po novem delu avtoceste vse do krožišča za Kiseljak v bližini Ilidže. Pa nič hudega, s pomočjo navigacije sva brez težav našla naš hotelček Veljine pri letališču Butmir in parkirala zadaj. Ura je bila že polnoč, stopim na recepcijo, kjer ravno večerja "gospodin" Nenad. Spomni se me, da smo bili tu spomladi z družbo modelov in reče "nikakav problem neče biti, samo se vi odmorite, osečajte se kao kod kuče." Pogledat si gre še ven ali smo gajbo lepo parkirali in mi zaželi mirno noč, za "bezbednost" pa bo on poskrbel. Nekaj še modruje" mi i Slovenci, da, da..." Ponoči slišim dva Bosanca, ki modrujeta pri avtodomu:"Prodaču kuču, da si nabavim ovakvo vozilo, drugi pa reče, neznam dali češ dobiti toliku za kuču."..., (sploh ni res, namesto novega golfa si lahko kupi nekaj let staro bajto na kolesih).