Domov Potepanja       Zadnja sprememba na strani: 03.08.2014 13:23
Prejšnji dan 5. dan - torek, 8.7.2014 (Istanbul Ankara Goreme - KAPADOKIJA)Naslednji dan
1. dan petek 4.7.2014 2. dan sobota 5.7.2014 3. dan nedelja 6.7.2014 4. dan ponedeljek 7.7.2014 5. dan torek 8.7.2014
6. dan sreda 9.7.2014 7. dan četrtek 10.7.2014 8. dan petek 11.7.2014 9. dan sobota 12.7.2014 10. dan nedelja 13.7.2014
11. dan ponedeljek 14.7.2014 12. dan torek 15.7.2014 13. dan sreda 16.7.2014 14. dan četrtek 17.7.2014 15. dan petek 18.7.2014
16. dan sobota 19.7.2014 17. dan nedelja 20.7.2014 18. dan ponedeljek 21.7.2014 19. dan torek 22.7.2014 20. dan sreda 23.7.2014
21. dan četrtek 24.7.2014 22. dan petek 25.7.2014 23. dan sobota 26.7.2014 24. dan nedelja 27.7.2014 Prvi dan
 
Peti dan potovanja vstaneva zgodaj, vendar bi bilo bolje še v temi. Okoli sedme zjutraj zapustiva parkirišče OTOPARK, plačava 60 LIR (20 EUR). Navigacija naju usmerja okoli polotočka oz. Topkapi palače in desno prek Galata mostu proti prvemu mostu, ki pelje prek Bosporja. Vmes prvič točim gorivo v Turčiji in ugotovim, da sploh ni tako grozno drago in da so cene primerljive z našimi, nekaj več morda 4,46 LIR = 1,50 EUR, kasneje sem tankal tudi za 4,09, videl pa tudi cene pod 4 LIRE (1,37 EUR) za liter EURODIESLA.
Prečkava Bospor in že sva v Aziji. Do tu je bil promet tekoč, potem pa sva padla v jutranji zastoj in vozila kako uro naslednjih 20 km. Torej treba bi bilo kreniti ob petih zjutraj in šlo bi kot po maslu.  Sistem za plačevanje cestnine HGS. Kupiš HGS kartico, naložiš denar (npr. 50 LIR) in kartico vstaviš v žepek, ki si ga nalepil na vetrobransko steklo. Za most nama je s kartice požrlo 4,40 LIR, kar je izpisalo na obcestnem displeyu po prečkanju mostu.
Ni problema, tudi zastoja kar naenkrat ni več in promet se začne redčiti. Na azijski strani rastejo ob avtocesti proti Ankari mogočne stavbe.
Na splošno je v Turčiji videti množico novogradenj, veliko jih je že povsem fertik, vendar so prazne. Ne samo infrastruktura, Turčija je na splošno zelo lepo urejena,
 Posebej padejo v oči zelenice ob avtocesti, ki jih marsikje drugje po Evropi (Bolgarija, Srbija, Makedonija) niti ne pokosijo, tu pa so vse zasajene, če ne z rožami pa z okrasnimi grmi. Do Istanbula sva prevozila dobrih 1500 km in nisva videla nobene nesreče. Prvo nesrečo sva videla na cesti proti Ankari, ko je tovornjak zapeljal s ceste in razpadel skupaj s tovorom.
Potovanje proti Ankari vseskozi poteka po planoti, visoki okoli 1000 m in več. Najbrž tudi zato ni nekih velikih gozdov ali pa so vse posekali. Prihajava na obvoznico okoli Ankare, do tu sva prevozila krepkih 500 km iz Istanbula. Elektronska kartica opravi svoje in požre okoli 15 LIR dobroimetja. Pogrešam sicer izpis stanja na displayu, ki bi ga raje videl, kot pa koliko sem plačal, saj si moraš enostavno vodit evidenco. Torej zapelješ se do rampe (ki je ponavadi ni ampak tam stoji le semafor in kamera), lepo počasi 30 na uro in ko se prižge zelena luč in izpiše cena nadaljuješ vožnjo.
Okoli Ankare je več deset km dolga obvoznica, večinoma prazna. Na vsej 450 km poti iz Istanbula do Ankare je bilo bore malo postajališč in črpalk, tako da je pametno imeti goriva na zalogi. Do Kapadokije bi lahko šla po le nekaj 10 km daljši poti mimo slanega jezera,  pa naju je navigacija vlekla po bližji poti preko Kirikkale in Kirskeir. Naslednjič bom šel vsekakor mimo slanega jezera Tuz Golu.
Skoraj kompletna pot od Ankare do Kapadokije (300 km) je narejena kot ločena štiripasovnica, brezplačna z dolgimi ravninami, le asfalt je nekaj čudno hrapav, kot bi bil makadam. Kako to delajo sva imela priliko videti na enem delu poti. nekaj so našpricali na podlago starega asfalta in nasuli kakih 5 cm peska in to povaljali. Potem smo vsi veselo vozili po temu sranju. Kamenčki so veselo frčali naokoli. Oni pa so še kar valjali in valjali, malo še polivali bitumen, dokler se sestavine niso sprijele in to je to, kamenčki pa še danes frčijo okoli in ko te kdo prehiti fašeš točo kamenja.
Pokrajna je res zanimiva. Saj ne rečem, lepo je pri nas, ko se pelješ skozi zelene gozdove in polja. Ampak tu smo na planoti okoli 1300m, dež je bolj izjema kot pravilo, res pa je, da imajo vse hribčke obdelane in zasajene. Kaj sadijo, da jim sploh kaj zraste nimam pojma. Odcep za Nevsehir pomeni, da smo že blizu cilja, no, blizu, morda še 100 ali 150 km... hehe
Promet je redek, vsako vozilo pa popestri samotno pot.
Prihajava v Goreme, kjer imava za cilj kamp PANORAMIK, ob cesti pa je že videti te tanimive vulkanske tvorbe, zaradi katerih sva prispela sem.
Morda 500 m pred turističnim krajem Goreme zavijem levo v označen kamp, ki ga omenja marsikdo v potopisih. Pozdravi nas lastnik Ahmet, takoj roka in ves vesel reče Slovenija in že teče umikat stožce in nas usmerja na najvišje parcele, kjer da je lep pogled na Kapadokijske tvorbe. Omeni še, da sta tu tudi dva motorista iz Slovenije, ki sva ju kasneje tudi spoznala in prihajata iz Logarske doline.

Panorama camping - GPS: 38.647097,34.821693

Pogled z vrha kampa, kjer smo se namestili je res panoramski.
Ahmet je res precej podjeten in najprej se pogajamo okoli cene kampiranja. Jaz imam v mislih 30 LIR na noč, kot sem videl v dve in tri leta starih potopisih, vendar ima Ahmet v mislih dvojne cene. Torej začne pri 60 lirah brez elektrike in na koncu se le dogovorimo za 50 lir na dan z elektriko, če ostanemo dva dni. Torej okoli 16, 17 EUR na dan.

Ko je ta bitka končana pride Ahmet čez 10 minut s karto in planom, ki bi nama ga rad "uturil". Zakaj se reče "UTURIL". Nekaj me asocira na Turke.

Ahmet je sicer zelo prijazen fant, iz velike družine in tudi sam ima dve mali hčerki. Njegov kamp je res nekaj posebnega, daleč od urejenosti, vendar se da zdržat. Vse skupaj deluje, kot kak ciganski tabor. Teren je mivkast in prašen, v sklopu sanitarij in lokala pa ima tudi bazen.

Torej ostali smo pri bitki za poceni voden ogled. Ahmet predlaga, da nama priskrbi šoferja z vozilom. Šofer ni vodič, zato za 20 EUR ponudi  še sebe in ta čas bo pač zaprl kamp. Dogovorimo se za paket: vozilo velikosti kangoo-ja, šofer, cca 100 km in določimo čas med 9:30 in 15:00 uro, cena 170 EUR. Ker se mi ne da več barantat, mu takoj plačam vse skupaj s kampom vred in ga odteram domov, da bo mal mira pri hiši, hehe.

1. dan petek 4.7.2014 2. dan sobota 5.7.2014 3. dan nedelja 6.7.2014 4. dan ponedeljek 7.7.2014 5. dan torek 8.7.2014
6. dan sreda 9.7.2014 7. dan četrtek 10.7.2014 8. dan petek 11.7.2014 9. dan sobota 12.7.2014 10. dan nedelja 13.7.2014
11. dan ponedeljek 14.7.2014 12. dan torek 15.7.2014 13. dan sreda 16.7.2014 14. dan četrtek 17.7.2014 15. dan petek 18.7.2014
16. dan sobota 19.7.2014 17. dan nedelja 20.7.2014 18. dan ponedeljek 21.7.2014 19. dan torek 22.7.2014 20. dan sreda 23.7.2014
21. dan četrtek 24.7.2014 22. dan petek 25.7.2014 23. dan sobota 26.7.2014 24. dan nedelja 27.7.2014 Prvi dan
Prejšnji dan 5. dan - torek, 8.7.2014 (Istanbul Ankara Goreme - KAPADOKIJA)Naslednji dan