Domov Potepanja       Zadnja sprememba na strani: 03.08.2014 13:21
Prejšnji dan 3. dan - nedelja, 6.7.2014 (Istanbul Aya Sofija, Bospor)Naslednji dan
1. dan petek 4.7.2014 2. dan sobota 5.7.2014 3. dan nedelja 6.7.2014 4. dan ponedeljek 7.7.2014 5. dan torek 8.7.2014
6. dan sreda 9.7.2014 7. dan četrtek 10.7.2014 8. dan petek 11.7.2014 9. dan sobota 12.7.2014 10. dan nedelja 13.7.2014
11. dan ponedeljek 14.7.2014 12. dan torek 15.7.2014 13. dan sreda 16.7.2014 14. dan četrtek 17.7.2014 15. dan petek 18.7.2014
16. dan sobota 19.7.2014 17. dan nedelja 20.7.2014 18. dan ponedeljek 21.7.2014 19. dan torek 22.7.2014 20. dan sreda 23.7.2014
21. dan četrtek 24.7.2014 22. dan petek 25.7.2014 23. dan sobota 26.7.2014 24. dan nedelja 27.7.2014 Prvi dan

Ponoči se je malo ohladilo in pihljalo je z morja, tako da se je ob obeh odprtih oknih v alkovnu odlično spalo. Zjutraj si ogledam infrastrukturo kampa in moram reči, da je WC povsem v redu za spraznit kaseto, kaj drugega pa seveda le v sili.
Parkiranje naj bi stalo 30 LIR za avtodom na dan, vendar ko sva po treh nočeh odhajala zgodaj zjutraj sem plačal vsega skupaj 60 LIR, kar me je prijetno presenetilo (20 EUR). Še bolj pa navdušuje dejstvo, da se da s parkirišča obdelati večino znamenitosti kar peš. Do Modre mošeje je nekaj minut hoje s parkirišča ob morju, ogledava si le zunanji del, saj si Vesna še ni kupila ustrezne obleke za vstop, hehe. Gneče za brezplačni vstop niti ni bilo, vendar sva se raje odločila za ogled sosednje Svete Sofije, ki bo jutri zaprta, (ob ponedeljkih).
Modra mošeja ali Mošeja sultana Ahmeda je res veličastna in je tudi edina v Carigradu s šestimi minareti.  Leta 1609 jo je dal zgraditi sultan Ahmed I., gradili so jo šest let. Danes je glavna carigrajska mošeja, saj je Hagia Sofia preurejena v muzej. Ime Modra mošeja je dobila po modro obarvani kupoli ter prvotni modri notranjščini. Vstopiva v Hagio Sofijo (Sveta Sofija). Zgrajena je bila pred 1500 leti in bila do leta 1453 krščanska bazilika, po turškem zavzetju Konstantinopola pa je sultan Mehmed II izdal odlok o spremembi v mošejo. V ta namen je dal postaviti tudi 4 minarete. Tako je bilo vse do 1934, ko je prvi predsednik Turčije Kemal Ataturk zadevo uredil tako, da je Sveta Sofija postala muzej. Danes je na seznamu Unesca in velja za osmo čudo sveta.
Prst je menda potrebno vtakniti v jokajoči steber, menda ima zdravilno moč, jaz pa se bojim da bom fasal kako parkljevko ali svinjsko kugo. Nabrala se je kar vrsta pred tem stebrom s pretipano luknjo. V Gulhane Park pod Arheološkim muzejem stoji tudi spomenik Kemala Ataturka, ki velja za očeta moderne Turčije, vsaj jaz to tako razumem.
V parku med Modro mošejo in Sveto Sofijo (Sultan Ahmet park) naju je en Turek prepričal, da greva z njegovo ladjo na ogled Bosporske ožine. To sva tudi storila, mu vplačala za vsakega po 30 LIR (10 EUR) in se dogovorila za uro, ko se dobimo za odhod skupine v pristanišče. Vmes sva skočila še domov po nahrbtnik in sončna očala in sproti opazovala, kako se moški del prebivalstva Carigrada preklada po kamnih.
Vodiča sva dočakala ob dogovorjeni uri in z večjo skupino naju je odpeljal k morju. Vkrcali smo se na ladjo, ki nas je nato dobri dve uri vozila po Bosporju. V eno smer ob Evropi vse do drugega mostu, nato ob Aziji nazaj pod palačo Topkapi.
Z ladjico smo se najprej zapeljali mimo palače Topkapi v Zlati rog pod Galata mostom, zaliv, ki deli stari del od novega dela mesta. Tu je tudi več mošej in začetek bazarja. Zanimiv je tudi ta Galata most, ki ima v spodnji etaži vrsto restavracij, predvsem ribjih, na obeh straneh in se med vsiljivimi natakarji komaj prerineš na drugo stran. Vsi bi namreč hoteli, da ješ pri njih. Naslednji most prek Zlatega Roga je namenjen železniškemu prometu.
Na ogled je tudi velika križarka in te znamenitosti ne gre zamuditi, morda je tu ne bo nikoli več. Katera mošeja je to, bom še preveril...
Ob Bosporju se vrstijo prestižne palače. Palača Dolmabahče.
Çırağan Palace
To sem jaz, najbrž spim, nisem pa edini. Trdnjava Rumeli Hisari.
Mogočna viseča mostova prek Bosporske ožine sta res fascinantna. Ko se malo naspim se sprehodim po ladjici in vidim voluharje v prvi vrsti s pločevinko EFESA v roki. A tako, takoj še meni prosim, saj nisem musliman.
Na Azijski strani je manj palač ampak ena bolj pomembnih mislim da je ta Ottomanska palača. Na vsakem hribčku plapolajo Turške zastave in tudi na naši ladjici, torej naj visi še na avtodomu, jo kupim takoj popoldne na bazarju. Nekje sem prebral, da je to itak obvezno v Turčiji. Le v tem primeru ostaneš živ in v enem kosu, hehe.
Ob povratku se peljemo še mimo majhnega turistično obiskanega otočka sredi Bosporja. Zapustiva ladjico in se odpraviva ob obali proti domu, malo spočit in v nove večerne borbe.
Danes je nedelja in mnogi (predvsem moški) se kratkočasijo na obali. Poleg našega avtodoma je parkiran tudi nobel voz, v katerem družina počiva na sedežih. Tako je bilo še dve uri, potem pa so vžgali in odšli domov.
Midva sva ponovno napadla okolico Modre Mošeje in Svete Zofke. Tu je manjši bazar, ki je kar zanimiv in tudi dišeč.
Na koncu bazarja je velik lokal v dveh etažah. Na zgornjem si privoščiva rožni in pomarančni čaj. Okusno. V parku med Zofko in Modro mošejo se na veliko zbirajo domačini in kampirajo na zelenicah, po katerih se zjutraj midva nisva niti upala hodit.
Ugotoviva, da tako pač praznujejo njihov mesec dni trajajoči praznik RAMAZAN, čez dan ne smejo jesti, ko pa zaide sonce pa navali narode.
V Bližini Sofije je ena prodajalna mesnih kroglic (koefte), ki je menda najbolj znana v Istanbulu. Tu je bila 500 m dolga kolona, tako da se ni dalo mimo, svašta.
Ker ne mislim čakat z domačini vso noč mesnih kroglic in potem ležat na travi z njimi, zavijeva v stransko ulico, polno lokalov in nadležnih natakarjev. Seveda se ne pustiva dolgo prepričevati in kmalu sediva in že naročava... Najprej nekaj za predjed, menda so tudi to neke mesne koefte, pa še ene turške nudelne. Nadaljujeva pa, Vesna z nekim piščančjim in zelenjavnim kebabom, jaz pa kar tradicionalno zadevo, ko pred teboj na ognju razbije pokrov glinene posode, v kateri se je kuhal kebab.
Tako je šef lokala vabil in davil mimoidoče, predvsem mladenke brez pokrival. Starih pokritih bab sploh ni pogledal, če pa je katera hotela mizo, jo je odteral, hehe. No to sem si najbrž izmislil. Takole je prinesel ven mizo, na kateri je bila posoda z ognjem in v njej moja glinena posoda s kebabom. Malo jo je še tenstal na ognju, tolkel po njej, dokler ni počilo in je pokrov odneslo po ulici, mojster pa je vsebino stresel na moj krožnik.
Na koncu nama je prinesel še RAKY, to je podoben strup oz. razkužilo kot grški OUZO. Ta zadeva je bila zastonj in ker sem bil tako navdušen, mi je prinesel še dva po isti ceni. Kompletna seansa je olajšala mojo denarnico za 117 lir oz cca 40 EUR.
Aha, ker nisva naročila nič sladkega, sva se potem zapičila z velikimi očmi v prvo slaščičarno. Vesna je naročila cukrarju, naj nameče kake pol kile različnih zvitkov raznih slaščic in baklav, ki so bile le drugačne oblike in barve, okus pa je bil pri vseh enak in sladko za znort.
Ura se je bližala polnoči in čez, ko so se domačini še vedno prekladali po parku okoli mošeje. Ker je bila Vesna kar nekaj preveč slečena in ker načrtujeva jutri zjutraj med prvimi stopiti v Modro mošejo, sva seveda kupila eno lepo frjolčasto rutko...
Pri Hipodromu poleg Modre mošeje je še en bazar, gužva za popenit, za kupit pa nič pametnega. Kljub vsemu se prebijeva skozenj in se po ozkih uličicah spustiva k morju na naše parkirišče in skočiva v mižule.

Aha zamujam s potopisom, le zakaj? Vesna pravi da zato, ker sva zjutraj zgodnja in kreneva takoj, ne da bi se ali kogarkoli čakala in čakala... Res je imelo tudi čakanje neke prednosti, Vesna se je lahko malo bolj naspala, jaz pa sem v miru in redno delal strip oz. potopis.

Parkirala sva skoraj v samem centru mesta, točka A, odkoder se da peš obdelat glavne znamenitosti Istanbula, ki so na tem polotoku.

GPS: 41.001553,28.977395 (plačljivo parkirišče in spanje)