Domov Potepanja  transport motorhome 01 Avtokampi  Zadnja sprememba na strani: 11.08.2013 07:44
1. dan - sobota, 20.7.2013 Naslednji dan
1. dan sobota 20.7.2013 2. dan nedelja 21.7.2013 3. dan ponedeljek 22.7.2013 4. dan torek 23.7.2013 5. dan sreda 24.7.2013
6. dan četrtek 25.7.2013 7. dan petek 26.7.2013 8. dan sobota 27.7.2013 9. dan nedelja 28.7.2013 10. dan ponedeljek 29.7.2013
11. dan torek 30.7.2013 12. dan sreda 31.7.2013 13. dan četrtek 1.8.2013 14. dan petek 2.8.2013 15. dan sobota 3.8.2013
16. dan nedelja 4.8.2013 17. dan ponedeljek 5.8.2013 18. dan torek 6.8.2013 19. dan sreda 7.8.2013 20. dan četrtek 8.8.2013
21. dan petek 9.8.2013 22. dan sobota 10.8.2013 23. dan nedelja 11.8.2013    
Do večera smo prispeli v Leskovac, za nami je 850 km

Stran je v delu in najbrž bo dogajala... Bilo je že nekaj scen, Boštjan se je "orenk" zaglavil na parkirišču pod Kalamegdanom v Beogradu in skoraj odnesel nadstrešek in tudi montana ga je fasala. Žleb pa je odtrgal...

Da smo ga spravili ven, smo spustili gume in še trije smo se obesili na zadnjo rampo.

Za sveže novice pritisni tipko F5

Torej pojdimo od začetka oz. od zgodnje jutranje ure u "četri in 15", bi rekel Bojan in omenil še kako tetko...

Dobili naj bi se navsezgodaj ob 4:00 na parkirišču kočevskega Tuš-a. Seveda nekateri zamujajo in tokrat ne samo Boštjan, tudi Janez si je vzel akademskih 15 minut. Boštjan takoj spleza po lestvah na streho in nekaj brklja po CB-anteni, menda spet nima povezave z maso... Nadaljujemo v temi proti Novemu mestu in ker vsi nimamo vinjet, opletamo mimo Šentjerneja. Sonce nas pozdravi, ko se gibamo malo pred šesto uro zjutraj mimo Kostanjevice na Krki.
To je Boštjanov teren, pozna vse branjevke in natakarice na Brežiškem koncu, zapeljemo se tudi po tople rogljičke v sam center Brežic in nato na tržnici spijemo krepčilne napitke.

Ker se izogibamo SLO avtocest, ne nadaljujemo na mejni prehod Bregana, kjer je menda tudi gneča, ampak nadaljujemo na bivši maloobmejni prehod pri Dobovi in nato po lokalnih cestah do Zagreba, kjer zapeljemo na avtocesto proti Slavoniji.

Boštjan je v navezi s posadko s Štajerske, Darko poroča, da so se zaglavili na Hrvaško - Srbski meji, da je strašna gneča in čakalna doba skoraj tri ure. Pa še eno nerodnost imajo zaradi manjše udrtine na pločevini, kot posledico prerivanja v čakalni vrsti. Pokličem še HAK in operaterka mi pove, da je na avtocestnem mejnem prehodu Lipovac s Srbijo kaos in da se nam splača v Županji zaviti z avtoceste proti Vinkovcem in prestopiti mejo na vzporednem malem mejnem prehodu Tovarnik.

Napolnimo še gorivo malo pred Vinkovci, saj je v Srbiji gorivo dražje.

Mejni prehod Tovarnik GPS: 45.154927,19.174576

je precej ubog, vendar gneče ni in v manj kot pol urce se zapeljemo v Srbijo, takoj za mejo v Šidu menjamo eure za dinarje in ponovno vstopimo na avtocesto proti Beogradu.

Nastavim koordinate za parkirišče pod Kalamegdanom

GPS: 44.819077,20.448979

 
View Larger Map

in zapeljemo se v sam center Beograda.

Takoj za prečkanjem Save zavijemo z avtoceste v mesto. Od prve najdemo parkirišče, nadstrešek je kar malo nizek, vendar nam delavci iz sosednje avtopralnice pomagajo pri vstopu, z Janezom brez praske zapeljeva na parkirišče, za Boštjana pa se je dogodek končal z nekaj praskami na strehi.

Še slabše pa se je končalo za žleb nadstreška, ki ga je orenk fasal. Seveda ima fant na polno napumpane zračne blazine, ki so pripomogle k višini. Ob izpuščanju zraka in obtežitvi zadnjega dela, kamor sva se obesila z Janezom in še tremi močnimi domačini, spravimo Mc'Lojzka nekako na parkirišče.

Parkirni mojster nam najde malo večja parkirna mesta in vse je v stilu "nema problema". Parkiranje je poceni, mislim da smo za tri ure dali manj kot dva EUR. Najprej se povzpnemo na vrh Kalamegdana takoj nad parkiriščem in si ogledamo nekaj kamenja. Nato prečkamo cesto in se sprehodimo po peš coni Knez Mihajlove ulice.
V rokavu imam skriti plan oz. "varianto", ogledal bi si rad razstavo o življenju v bivši Jugoslaviji (živeo&život), tako da je glavni cilj najti staro veleblagovnico na koncu peš cone pri fontani in Kulturnemu centru Beograda. Vstopimo v tri etažno bivšo veleblagovnico, kjer je bilo res kar zanimivo in to za vse nas. Prodali so nam družinsko vstopnico, plačamo 1100 DIN za vse nas, kar znese manj kot 10 EUR. Navalim na eno dokaj primerno "darilo" za morda naslednjo okroglo obletnico. Saj veste, prisegam na vozila na zadnji pogon in to je "miletrečento" bil.
Na razstavi je "svašta", posebej z zanimanjem smo si ogledali tudi rdeč potni list, za katerega smo že takrat vedeli, da je zlata vreden in dosega najvišjo ceno na črnem trgu. Oddelki so razporejeni po vseh mogočih temah, od turizma do vozil, časopisov in hrane pa do raznih vonjav v živo.
Tako so takrat propagirali Istro v okviru Jugoslavije. Zame in Boštjana nam mladenka skuha "C kafu" na star način, na električnem rešoju in v džezvi.
Vesni takoj pade v oči posoda za shranjevanje kave, ki jo še vedno uporabljamo in je celo v boljšem stanju od razstavljene. Spomini segajo tudi v tipkarska leta v začetku osemdesetih... 
Boštjan, ves navdušen nad zemljepisom in potovanji se navduši še nad šolsko karto Jugoslavije in Tilnu na veliko razlaga, kje se nahajamo in odkod smo pripotovali ter seveda da je današnji cilj v Leskovcu in da se nam kar mudi. Boji se namreč, da se ne bi ponovil lanski "sindrom Čačak", ko si je moral razgreto in zaspano betico hladiti v Drini. Vesna najde tudi Politikin Zabavnik, ki je seveda izhajal tudi v Slovenščini, Boštjan pa se ves navdušen spominja revije START, ta revija je obvezno zaključila pot na sekretu, čeprav je imela gladke stranice...
Na izhodu si privoščim "BEOGRADSKE VIRŠLE KAO NEKAD". Srbi se hvalijo, da je tak kiosk (menda je avtor kioska slovenski arhitekt) predstavljal prvo ponudbo hitre hrane v takratni Evropi in da je skoraj še Mc'Donalds bil takrat v plenicah.

Za dve porciji odštejem 290 DIN, kar znese cca 2,6 EUR.

Po nekaj urah se spravimo nazaj v vozila in pičimo za Niš. Na izstopni postaji z avtoceste ni bilo problema, lepo nas je razporedil v pravo, torej 2. skupino, tako kot na delu avtoceste pred Beogradom. S spalnim nadstreškom nas senzorji cestninske postaje namreč avtomatsko razporedijo med kamione, torej v bistveno dražjo skupino in pri plačevanju je treba biti pozoren. Na končni zadnji avtocestni postaji, malo pred Leskovcem se inkasant namreč ni želel pogajat o prerazporeditvi v 2. skupino. Ker sem vztrajal, je hotel videti prometno dovoljenje, češ da izgledamo kot avtobus. Ko je videl, da piše v dokumentih, da smo pod 3,5 tone je le popustil in zaračunal po ceniku za 2. skupno.
V Leskovac smo pred restavracijo Gurman prispeli ob pol devetih zvečer. Znotraj restavracije ni bilo več prostora, pa še kadili so, zato so nam pripravili mizo za 10 oseb zunaj. Lahko rečem, da smo se kar preseravali in temu primeren je bil tudi račun.

Nisem sicer peš preračunaval ali nas je nategnil ampak cca 80 EUR (9240 DIN) se mi je zdelo kar nekam dosti ali pa tudi ne, glede na raznolikost hrane in to, da nas je le bilo za mizo 10 in da je Boštjanu kar dva paketa tudi zavil še za domov.

1. dan - sobota, 20.7.2013 Naslednji dan
1. dan sobota 20.7.2013 2. dan nedelja 21.7.2013 3. dan ponedeljek 22.7.2013 4. dan torek 23.7.2013 5. dan sreda 24.7.2013
6. dan četrtek 25.7.2013 7. dan petek 26.7.2013 8. dan sobota 27.7.2013 9. dan nedelja 28.7.2013 10. dan ponedeljek 29.7.2013
11. dan torek 30.7.2013 12. dan sreda 31.7.2013 13. dan četrtek 1.8.2013 14. dan petek 2.8.2013 15. dan sobota 3.8.2013
16. dan nedelja 4.8.2013 17. dan ponedeljek 5.8.2013 18. dan torek 6.8.2013 19. dan sreda 7.8.2013 20. dan četrtek 8.8.2013
21. dan petek 9.8.2013 22. dan sobota 10.8.2013 23. dan nedelja 11.8.2013