22.7.2011 23.7.2011 24.7.2011 25.7.2011 26.7.2011 27.7.2011

prejšnji dan 30.7.2011

naslednji dan 1.8.2011

Za osvežitev strani stisni tipko F5
V Avtokampu ANTON, v centru Budve bi se dalo zdržati še kak dan, pa vendar nismo...
Zjutraj se poslovimo od "gospodina" Kneževiča in se skozi ozek prehod prebijemo na glavno enosmerno ulico. Na samem krožišču pred Budvo opazimo velik oder, kjer je bil včeraj koncert Parnega valjaka, mi pa zavijemo v hrib proti Cetinju.
Preden se cesta prevesi na Cetinjsko stran se ustavimo na razgledišču in naredimo nekaj spominskih... ...fotk z Budvo, Bečiči in Svetim Stefanov v ozadju.
Mimo Cetinja se vzpenjamo iz kote 0 na preko 1500 m nadmorske višine. Cesta je vedno ožja, vendar na tej strani ne predstavlja nobene ovire za srečevanje.
Mk'Lojzek sledi, vendar prek radio-veze pilot sporoča, da ne ve kam mu je odteklo gorivo in da mu sveti rdeča. Iz Budve smo seveda gladko peljali mimo treh bencinskih črpalk. Na Lovčenu nas pozdravi Vladimir in si za Brunce, ki so tu prvič, vzame kar nekaj časa. Na kratko pove nekaj o Lovčenu ponudi v odkup poseben obesek ter požirek mekane rakije, kot dobrodošlico.

Poziranje na stopnišču nad parkiriščem, kjer je bila letos gneča zaradi poroke, ki se je odvijala ravno tu.

Pri Njegušu. Grobnica Petra Petroviča Njeguša.
Pogled na Cetinje z razgledne ploščadi na Lovčenu. Z Lovčena se v lepem vremenu vidi preko 80% ozemlja Črne Gore in celo peta Italijanskega škornja.
Na tem delu je pri najinem zadnjem obisku ena starejša mladenka preveč zijala okoli in se spotaknila ter skoraj končala v prepadu, tokrat pa sva z Vesno zaigrala kdo bo koga... Brunec family na Lovčenu oz. strehi restavracije Vidikovac, ki jo je projektiral slovenski arhitekt Marko Mušič in je leta 1984 dobila nagrado za najbolj atraktivno restavracijo v takratni Jugi.
Ob spuščanju v Kotor se oglasimo še v eni od pršutarn v rojstnem kraju Petra Petroviča Njeguša in kupimo nekaj mesnin. 20 kilometrski spust je posebno doživetje za ljudi z močnim srcem in šoferje mirnih živcev.
Kotorski zaliv s serpentin. Izkušeni "profi" šofer Mk'Lojzka je brez težav premagoval ovinke, seveda pa je bil ...
... postanek nujen za dolivanje goriva in kuhanje špagetarije. Končno smo prisluhnili tudi Vesnini želji po ponovnem sprehodu skozi Kotor.
Kotor smo prehodili v slabi uri, parkirali pa smo na... ... parkirišču poleg centra pri stavbi Jugopetrola. Cena parkiranja je 1 EUR na uro, med polnočjo in šesto uro zjutraj pa 50 centov oz. 3 EUR. Varnostnik video nadzorovanega parkirišča je pojasnil, da je prenočevanje dovoljeno in zaželeno.
Medtem ko se mi potikamo po Črni Gori, sta se Katja in Matej v petek popoldne odpravila iz Ljubljane direktno v Grčijo na otok Lefkado, od koder je danes na FACEBOOK že priletela ena slika s sanjske plaže...

Ob kroženju mimo Perasta v Risanu naletimo na novozgrajeno cesto proti Nikšiču in Žabljaku. Ta povezava skrajšuje dostop v Durmitor na dve uri vožnje preko Nikšiča.

V kampu nam je kasneje gospa gazdarica omenila, da poteka v Perastu festival Dalmatinskih klap ter nadaljevala z zgodbo o nastanku dveh otočkov sredi zaliva nasproti Perasta. Da se ne mučim s pisanjem sem na netu našel spodnji tekst in dve sliki.

Še pred sončnim zahodom v Bijeli zapeljemo v kamping Zlokovič, ki nam ga je svetoval forumaš DAVE, ki smo ga srečali v kampu SAFARI na Veliki Plaži. Kamp je seveda nabito poln, vendar se šef Uroš, sicer predsednik Združenja ČG kampov, potrudi in se z gosti dogovori za umik nekaj vozil, da lahko sparkiramo naše gajbe. Mk'Lojzku je tu snelo jermen, saj se kljub izkušnjam nikakor ni znašel med nizkimi drevesi in velikimi senčniki. Ker pa smo mu takoj postregli z "baldrijanovimi kapljicami", je zadevo le speljal in potem spekel še odlične čevape.
Legendi o nastanku otočka

Dva brata sta lovila ribe pozno v noč in medtem na čeri, ki se je imenovala Škrpjel, našla ikono Marije z Jezuščkom v naročju. In zgodilo se je čudo. Ko se je hudo bolan ribič Mortešić dotaknil ikone, je njegovo telo prevzel nenavaden spokoj, skorajda božanska blaženost, nakar je kmalu zatem popolnoma ozdravel. Od takrat so pobožni Perastč ani pred čudežno ikono molili za Marijino naklonjenost. Molili so za zaščito pred gusarji, pred hudo boleznijo, pred nevihtami ali drugimi tegobami, tako pravi ena od legend. Druga pa pravi, da je nekega lepega poletnega dne perastska jadrnica vplula v zaliv. Ko se je približala kopnu, je posadka zagledala grozljiv prizor. Hiše so bile požgane, povsod naokoli so ležala trupla, po obali so tekali le potepuški psi in mačke. Nenadoma pa je eden od mornarjev zagledal na morski gladini nekaj bleščečega. Kapitan je takoj ukazal spustiti jadra, in ko so s čolničem priveslali do nenavadnega predmeta, so videli, da je to bila grška ikona Marije z Jezuščkom. Seveda so takoj prepoznali božji dar, jadrnica pa je nato varno prispela v svoj pristan. Pobožni Perastčani so zategadelj sklenili, da se mora dobro vračati z dobrim in da bodo na bližnji čeri Škrpjel zgradili cerkvico. Ker je bila čer premajhna, so jo sklenili povečati tako, da bodo ob njej pričeli pokopavati jadrnice. Rečeno - storjeno. Čeravno so legende ponavadi izmišljene ali pa tudi ne, je dejstvo, da so domačini resnično skoraj tri stoletja vztrajno gradili na 2 m2 veliki čeri otok iz bark in kamenja, ki je danes velik 3030 m2. Dejstvo je, da so domačini na tem kraju pokopavali jadrnice z enakim spoštovanjem kot ljudi, še več, pokopavali so jih s častmi, kot so se poslavljali od svojih zaslužnih veljakov. Danes na otočku stoji prekrasna baročna cerkvica, v njej je čudež na ikona, ob njej pa na desetine srebrnih ploščic pomorščakov v znak zahvale dobri Mariji in še veliko drugih dragocenosti. Tako imajo Perastčani že več kot petsto let dve pokopališč i, dva sveta kraja. Na enem počivajo ljudje, na drugem pa njihove znamenite barke. Grobove obojih pa še danes enako spoštujejo. Vsakega 22. julija, in to že preko 550 let, domačini k otočku Sv. Gospa od Škrpjela še vedno v enakem ritualu dovažajo kamenje. Ta preprosti ritual, brez cenene folkloristike, je zagotovo eden od najbolj nenavadnih pomorskih ceremonialov na Mediteranu. V spomin na slavno jadralsko floto iz Perasta pa istega dne poteka tudi regata Fasinada Cup, na kateri tekmujejo jadrnice različnih razredov, ciljna linija pa je simbolična, poteka namreč med belim in črnim otokom, med Sv. Djordjem in Sv. Gospo od Škrpjela. Perast, nekoč matična luka stoterih velikih jadrnic, je svoj zaton doživel z uvedbo parnikov. Njegov premožni živelj si po bitki med jadri in premogom ni nikoli več opomogel. Spomin na množico plemičev, bogatih trgovcev, junakov, učiteljev pomorstva in znamenitih kapitanov je skrit le še v ruševinah palač, v legendah in na srebrnih ploščah ob oltarju. Perast je v svoji samoti postal le še kraj za razmislek o minulih časih, časih, ko se je pomorstvo silovito razvijalo izključno z vetrom. Je kraj, kjer se lahko, tako na samem, s prsti dotaknemo nekoč slavne pomorske preteklosti.