Vikand v Dalmaciji 13. - 15. avgust 2010

zadnja posodobitev 20.08.2010 23:25,  za osvežitev pritisni še tipko F5

DOMOV POTEPANJA
PETEK, 13.8.2010 KLIK ZA:   SOBOTA, 14.8.2010
Kam ta teden pobegniti iz deževnega Kočevja? Vremenarji obljubljajo lepo vreme le na srednjem Jadranu. Torej dileme ni več in v Livoldu takoj po 15. uri na petek trinajstega zapeljeva levo proti Vinici. Po uri vožnje mimo Starega Trga in Kanižarice prispeva na prazen Viniški mejni prehod, kjer skoraj brez ustavljanja prestopiva reko Kolpo. Kljub kislemu vremenu in vprašljivi temperaturi vode je pri mostu v Kolpi kar nekaj kopalcev. Brez ustavljanja drviva 100 na uro po avtocestnem odseku Bosiljevo - Pirovac (strošek 149 KUN za AD). Na cesti kljub petkovim popoldanskim uram ni gneče, kilometer pred tunelom Mala Kapela pa naletimo pa na posledice trka osebnega vozila in kompozicije s počitniško prikolice. Seveda so jih že umaknili na odstavni pas, tako da nemoteno nadaljujeva.
Ko se bližava naslednjemu tunelu Sveti Rok, se že kaže vpliv zanesljivega Dalmatinskega vremena. Tu že malo diši po borovcih. Po dveh urah in pol doseževa izvoz, kjer nas čaka le še plačilo cestnine in pol urce vožnje po lokalni cesti do obale in dvižnega mostu na Murter.
Kljub "feragosti" (mimogrede, precej laških gajb smo že srečali na avtocesti v nasprotni smeri, hvalabogu, glasnogovoreči Lahi gredo domov)... ,,, najdeva v AC Jazina prostor povsem ob vodi.
Mize in stole tako lahko postaviva celo parcelo nižje praktično na plažo. Preverim delovanje VIP ključka in ugotovim, da je od Hvarskega dopusta naših mladih ostalo na njem celo dve ali tri kune, hehe. Dovolj da pogledat na facebook in zamenjavo naslovne slike na http://home.amis.net/servisic/
Sredina avgusta že postreže z dobro uro manj dneva zvečer in ob 20. uri se že temni. To mi gre precej na živce, še mesec ali dva in ob petih popoldne bo tema. Ker nisva na elektriki, je varčevanje le-te na prvem mestu in na okno obesim testni meter LED traku, ki baje porabi manj elektrike če je prižgan, kot ne. Izkaže se za odlično rešitev, saj nama razsveti velik del parcele,
Ko že povečerjava, se že v temi pojavi pri naši mizi fantič Tilen iz Livolda, ki pozna Vesno in pove, da smo vabljeni k njim dve parceli naprej, ravno tako ob morju. Ugotoviva, da je tu Vesnin sodelavec Janez z družino in pred tednom kupljenim AD-omom KNAUS.
Janez takoj odpre šampanjec, saj je treba avto na nek način KASKO zavarovati. Izmenjamo še nekaj mnenj in se utrujeni spravimo gledat pod kožo. Zjutraj bo budnica ob 6:00 in POLDE, prihajamo po ribe v Murter!!
SOBOTA, 14.8.2010
Novi avtodomar in ljubitalj avtokampa Jazina Janez ni verjel, da je budnica ob 6. zjutraj in da se gre na Murter po ribe in na krofek. Midva sva bila že okoli sedme ure v ribarnici v Betini in povohala še ostale ribarnice v okolici, potem pa v miru premislila o variantah za večerjo ob kozarcu vode pri Leopoldu.

Danes sem hotel naredit AVTOFOTO in aparat nastavil na betonski podstavek krožega toka sredi mesta nasproti Leopolda. Seveda je v 10-tih sekundah pripeljal mimo kolesar in še zdaj mi je žal, da nisem imel seboj marele, ki bi mu jo vtaknil med šprikle. Seveda ni nič kriv ampak sliko pa je zajebal...

Na poti nazaj v Tisno se spet ustaviva na Betinski tržnici oz. ribarnici, ki ji še najbolj zaupava. Vesna seveda ne, saj predpoldne ni sposobna gledat mrtve ribe, kaj šele ovohavat. Postavim se v vrsto in v nekaj minutah čakanja se med vrsto raznih dobrot odločim za kilogram škampov. Ponovila bova večerjico izpred treh tednov, ko sva si za 40 kun pripravila vrhunske škampe, medtem, ko je Boštjan v Broščici zapravil petnajstkrat več... Da o ambientu ne govorim, saj ni lepšega kot v miru večerjati ob morju pred AD-jem.
Okoli devete se vračava v kamp, ki se je vidno spraznil. Tudi Slavka iz Celja ni več.

Vreme je lepo, kot ponavadi, čeprav je napoved kisla ampak to je Murter, za katerega vremenske napovedi ne veljalo. Ponavadi so le dve variante ali je lepo ali pa je tornado s točo...

Zokitov trokut že sameva in vprašanje je ali ga bo letos še kdo zasedel.

Morda pa..., sumim Stanka in Marino iz Kidričevega, da se bosta verjetno rada vrnila na ta trokut konec meseca, če le ne bo burje.

Midva se z leti premikava proti vzhodnem delu kampa, saj nama galama okoli pivnice ne ustreza več. Poleg tega so kar nekaj parcel na začetku v prvi vrsti letos zasedli pavšalisti iz BiH, ki so sicer čisto OK, vendar zastirajo pogled na obalo vso sezono, ljudje pa se v prikolicah ponavadi menjajo na pol tedna.

Tokrat sva se celo prvič namestila naprej od t.i. Češkega WC-ja, kjer seveda Čehov sploh ni več, razen individualnih, ki ne pridejo več kot begunci z busom ampak lepo s svojimi "mecami" in bemfli.

Tudi Janez si je parcelo našel v prvi vrsti nekaj naprej od nas, tako da ga sprva včeraj nisva niti opazila. Seveda čestitamo na izboru in to že v prvi rundi kampiranja z AD-jem.

Menim da bo tudi kasko zalegel, za katerega je dal včeraj in da bodo srečno potovali naokoli z novo pridobitvijo.

Žal se po tednu dni vračajo domov oz. selijo še v druge kampe.

Ker sva tu le za vikend, se odločiva preživeti dan kar v Jazini, pa tudi kolesarjenja je bilo po jutranjem obisku Murterja dovolj za danes.

Rado pa se zgodi, da bomo popoldne že precej naveličani istega mesta in kolesa bodo spet pod ritjo in zahodna obala na dlani...

Mislim, da gredo tratnikovi še na zadnje kopanje, potem po pokanje... in premik domov v Evropo oz. Kočevje.
Janez in Tilen se oglasita pri nas in povesta, da so se že odjavili in da se popoldne vračajo proti domu. Vesna pa že malo naveličana poležavanje v kampu sprejme moj predlog za nove kolesarske podvige. Vzameva del specialke jugozahodnega Mutrterja in se s kolesi...
prebijava po makadamskih in kamnitih... ...poteh ter se spuščava v vsak omembe vreden zaliv.
To je že prvi zaliv in že iz tega sva praskala... ... z jezikom po tleh, ko sva ga zapuščala. Zalivi so pač neobljudeni in zanemarjeni in nisva se niti skopala.
Pot je bila tako strma, da je nasproti vozeči Ljubljančan z ugasnjenim avtomobilom ustavil pri naju in vprašal ali se da obrniti spodaj. Rekel je še:" Itak moram navzdol, nimam druge izbire, saj se mi je nafta zlila v vogal redervoarja in avto ne bo več vžgal, dokler ne pridem na ravnico" Svašta, kak avto pa imaš sem si mislil. V tretjem zalivu sva že na hribu opazila parkirišče za kolesa in se mu seveda pridužila ter nadaljevala pot v zaliv peš.
Spet strmina, vendar se je na koncu le prikazal velik peščen zaliv, v zalivu pa nekaj jaht in čolnov. Zaliv je bil precej prazen in poln smeti, kopalci pa so raje koristili lepe bele ravne plošče levo in desno.
Tako pa se ti zahvali ruzak, če ga pri 30 stopinjah nosiš uro na hrbtu... Peščen zaliv, ki roko na srce ni nevem kaj, pa še precej smeti je naneslo. Miran Tekavec bi rekel:" Svinjak".
Ko se pozno popoldne vrneva v kamp, soseda Janeza ni več, midva pa se lotiva obdelave škampov. Jaz slikam, Vesna pa kuha. Recept: čebulica, seveda čipola,  naj malo porumeni... če ni svežega zrelega paradižnika, stresemo konzervo pelatov na porumenelo čebulico.
In tako počasi mešamo na zmernem ognju kakih 20 minut ter vmes... ...dodamo začimbe, poper sol in morda še kaj, (posebne sestavine za umirjanje kislosti, to pa ve le kuharica, vidi pa se tudi s slike).
Medtem kilo svežih škampov, bolje manjših, kot večjih pripravimo tako, da odpremo vrečko ter jih operemo kvečjemu v morski vodi, raje pa v nobeni. Plaža se je medtem povsem spraznila.
Ker sva imela škampov preveč za teflonsko posodo, se je kuharica odločila odstraniti klešče in trupe, tako da sva v pripravljeno buzaro... ... ki smo jo še primerno...
... razredčili... ... na koncu za 20 minut stresla le repke škampov.
Potem pa... ... navali z obiranjem do trde teme.
Ta vikend na murterju nisva videla veliko znanih obrazov, kakšnega že, ki sva ga tudi pričakovala.

Ko pa sva se popoldne vračala s kolesom z otoka in so ob 17:30 ravno spustili most nazaj v svoje ležišča, sva pri prečkanju mostu pri hotelu Borovnik srečala znan temno rdeč Citroen Piccasso, ki nama je že od daleč na veliko blendal, v njem pa sta bila kdo drug kot ljubitelja kampov Ksenija in Marjan.

Moram rečt, dolgo ste rabili, da ste tudi vi prispeli na ta konec in pred tem opletali vse naokoli od Raba do Pašmana...